LEKCJA KLEKSOGRAFII W KLASIE 4DDSC08341 Kopiowanie

4 lutego w mojej klasie 4 d odbyła się bardzo nietypowa lekcja języka polskiego. Zajęcia prowadziła nasza wychowawczyni pani Ewa Pawlak, a ich temat brzmiał: Bawimy się w uczniów pana Kleksa – mamy lekcję kleksografii.

Na początku lekcji obejrzeliśmy fragment filmu pt. Akademia pana Kleksa dotyczący lekcji kleksografii. Następnie opracowaliśmy instrukcję, według której będziemy pracować na lekcji. Wszyscy ochoczo wzięliśmy się do pracy i zaczęliśmy wykonywać kleksy zgodnie z przepisem. Najpierw pani – w gumowych rękawiczkach, aby uchronić nas przed zabrudzeniem – wylewała trochę atramentu na kartkę, którą potem składaliśmy na pół. Po kilku minutach rozwinęliśmy papier i odczekaliśmy, aż powstała plama wyschnie. Później każdy z nas przyglądał się uważnie swojemu kleksowi i – wykorzystując wyobraźnię – próbował domalować do niego pasujące elementy tak, aby powstał z tego rysunek. Okazało się, że praca z kleksem może być świetną zabawą. Nasze malowidła były bardzo różne. Z mojej plamy udało się zrobić pszczołę. Natomiast wśród prac moich koleżanek i kolegów mogliśmy zobaczyć powstałe z kleksów helikoptery, tańczącą mrówkę, dziewczynkę na motorze, ufoludka i wiele innych rzeczy. Następnie każdy uczeń ułożył rymowankę lub opisał swoje dzieło. Kiedy nasze rysunki były już gotowe, przypięliśmy je do tablicy, tworząc swego rodzaju wystawę, i przeczytaliśmy wiersze i opisy. Na koniec pani Ewa w nagrodę za sumienną pracę na lekcji obdarowała wszystkich kolorowym piegiem.

Lekcja kleksografii sprawiła, że przez chwilę poczuliśmy się jak uczniowie Akademii pana Kleksa. Zajęcia te wszystkim bardzo się podobały, gdyż przeniosły nas w baśniowy świat i rozbudziły naszą wyobraźnię. Powstałe z kleksów prace okazały się bardzo ciekawe i zabawne.

Michalina Rosiak, kl. 4 d

 

Udostępnij

Submit to DeliciousSubmit to DiggSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn