Zielona szkoła – Góry Stołowe 2015

W dniach 18.05.2015r. – 22.05.2015r. odbyła się zielona szkoła, na którą pojechały klasy 5d i 5e. Udaliśmy się do wsi Pasterka wraz z opiekunami – p. W. Trochą, p. B. Mielczarek oraz p. E. Piekarczykiem, nauczycielem z Gimnazjum nr 2 im. Mikołaja Kopernika w Turku.

Pierwszego dnia o godzinie 7:00 zebraliśmy się przed naszą szkołą, aby ok. 7:15 wyjechać do małej osady. Dotarliśmy tam ok. 14:00. Zakwaterowaliśmy się i zjedliśmy pyszny obiad. Niedługo potem podzieliliśmy się na grupy i zaczęliśmy gry oraz zabawy. Musieliśmy współpracować – przechodziliśmy przez pajęczyny z lin, podawaliśmy sobie skrzynki uważając, aby żadnej nie upuścić, przenosiliśmy ,,dynamit” na kiju, z pomocą wiaderek przelewaliśmy wodę, układaliśmy ze sznurków trójkąty i kwadraty z zawiązanymi oczyma słuchając jednej osoby. Później chodziliśmy po taśmie zawieszonej między drzewami na wysokości ok. 50 cm zwanej slackline. Chętni toczyli się ze zbocza w kuli sferycznej. Po kolacji odbyło się szkolenie alpinistyczne.

Drugiego dnia po śniadaniu wybraliśmy się zdobyć Szczeliniec Wielki. Szliśmy trasą z Pasterki, na ostatnim odcinku ,, złączyliśmy się” ze schodami prowadzącymi z Karłowa. Na górze podziwialiśmy krajobraz, niektórzy uczniowie chodzili nad przepaścią. Oczywiście posiadaliśmy niezawodny sprzęt zabezpieczający nas przed spadnięciem. Następnie odbyła się gra Szczelinieckie Manewry. Później mieliśmy trochę czasu wolnego, a po obiedzie ruszyliśmy w labirynt skalny. Przechodziliśmy przez wąskie, głębokie przejścia, widzieliśmy skałki o fantastycznych kształtach. To niesamowite przeżycie! Po ognisku bawiliśmy się na świeżym powietrzu, a później rozeszliśmy się do pokoi.

W środę rysowaliśmy pocztówki na konkurs i strzelaliśmy z broni pneumatycznej oraz z łuków. Po obiedzie graliśmy w kalambury, tenis stołowy i w piłkarzyki. Wieczorem świetnie bawiliśmy się na dyskotece i oglądaliśmy występy naszych kolegów i koleżanek.

W przedostatni dzień naszego pobytu w Górach Stołowych udaliśmy się do labiryntu Błędne Skały. Przepiękne formy skalne nacieszyły swym widokiem nasze oczy i zrekompensowały trud podróży. Widzieliśmy tam m. in. ,,Kurzą Stopkę” i ,,Wielką Salę”. Po obiedzie wyszliśmy na Operację Passendorf. Podzieleni na kilkuosobowe zespoły szukaliśmy wskazówek, rozszyfrowywaliśmy je, biegaliśmy po Pasterce i głowiliśmy się nad zagadkami. Tak nam minął czas aż do kolacji. Po niej – ok. godziny 21:00 zebraliśmy się w sali kominkowej. Dostaliśmy szyfr, który trzeba było złamać za pomocą zapisywanych wcześniej liter. Później dostaliśmy ostatnią wiadomość z informacją o miejscu ukrycia skarbu. Po tym , jak znaleziono czekoladowe monety rozeszliśmy się do pokoi spakować swoje ubrania.

W piątek obudziliśmy się smutni – to był ostatni dzień pobytu grupy z Turku w Pasterce. Zamknęliśmy walizki, a po śniadaniu wynieśliśmy je do autobusu. Następnie podzieleni na drużyny naznaczyliśmy się farbami do malowania twarzy. Wtedy zapoznano nas z survivalem. Teraz wiemy jak zrobić hamak      z liny, potrafimy filtrować wodę, rozpalać ognisko i rozkładać namiot. Przed ostatnim posiłkiem w Pasterce opiekunowie rozdali nam dyplomy i certyfikaty. Przed godziną 13:00 wyruszyliśmy w podróż powrotną do Turku. W restauracji McDonald’s zjedliśmy posiłek, a o 19:00 zajechaliśmy przed naszą szkołę, gdzie czekali na nas rodzice.

Ta wycieczka bardzo nam się spodobała. Świetnie się bawiliśmy w Pasterce, jesteśmy zauroczeni Górami Stołowymi. Dziękujemy nauczycielom za opiekę nad nami. Mamy nadzieję, że pojedziemy kiedyś na podobną zieloną szkołę.

Zuzanna Szczesiak kl. 5e

Udostępnij

Submit to DeliciousSubmit to DiggSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn