LEKCJA METODĄ PROJEKTU – „SZLAK PIASTOWSKI” DSC00584

Jak integrować wiedzę z różnych przedmiotów?

Lekcja metodą projektu – „Szlak Piastowski” odbyła się w klasach 5d i 6d. Uczniowie pracowali w grupach przed i podczas wycieczki Gniezno – Ostrów Lednicki – Strzelno – Kruszwica wg instrukcji: notowali, nagrywali, rozmawiali z przewodnikiem, fotografowali. Po powrocie opracowali w ciągu dwóch tygodni prezentacje prac: miniscenki, foldery, trasę zwiedzania, sprawozdanie, byli przewodnikami, rysownikami, pisarzami, reżyserami i aktorami. Stworzyli także prezentacje multimedialne, najlepszą udostępniono uczniom innych klas do wykorzystania na lekcjach. Uczyli się od siebie, a nauczyciel był obserwatorem i koordynatorem tych działań. Wystąpiła integracja międzyprzedmiotowa, a nauczyciele współpracowali
w tych wszystkich działaniach.

Tak zaplanowane zajęcia pokazują, jak wielki potencjał drzemie w naszych uczniach, wszystkie grupy wypadły znakomicie i zostały nagrodzone.

Praca metodą projektów kształtuje umiejętności, które będą użyteczne w dorosłym życiu uczniów. Uczniowie wykonując projekty mieli możliwość kształtowania umiejętności   planowania i organizowania pracy własnej, jak i pracy swojej grupy.

Takimi umiejętnościami powinien legitymować się każdy dobrze przygotowany do wykonywania swoich zadań uczeń.

Po tak przeprowadzonych lekcjach przychodzi refleksja. O ile ciekawsze są tego typu zajęcia od tradycyjnych. Dzieci przejmują na siebie określone role, uczą się poprzez uczestnictwo. Tak niewiele potrzeba, aby uczyły się bawiąc i przeżywając, a nauczyciel był w pełni usatysfakcjonowany. Gratuluję wszystkim uczniom pomysłów!

Ewa Pawlak

Udostępnij

Submit to DeliciousSubmit to DiggSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn