PODRÓŻE KSZTAŁCĄ!

Pod takim hasłem odbyła się 10 października wycieczka do Poznania i okolic. W wyprawie uczestniczyła cała klasa 4d oraz część uczniów z 6a, 6d i 5e. Opiekowały się nami panie: Ewa Pawlak, Emilia Kozłowska i Aldona Piwońska.

Pierwszym punktem naszej wyprawy był zamek w Kórniku. W pałacowych komnatach, ponoć nawiedzanych przez Białą Damę, zgromadzono bogate zbiory muzealne: dzieła sztuki, meble, zbroje rycerskie , herby rodowe i pamiątki z egzotycznych podróży. Ponieważ w zamku znajdują się piękne i cenne podłogi, musieliśmy założyć obuwie ochronne, aby ich nie zniszczyć.

Duże wrażenie zrobił na nas pobyt w Muzeum Pracowni Literackiej Arkadego Fiedlera w Puszczykowie. W rodzinnym domu słynnego podróżnika zobaczyliśmy eksponaty z wypraw na wszystkie kontynenty: niezwykłe rzeźby, maski obrzędowe, najpiękniejsze motyle tropikalne, skorpiony, piranie i wiele innych czasem groźnych, ale fascynujących skarbów. Najbardziej podobała nam się replika żaglowca Santa Maria, na którym Krzysztof Kolumb dotarł do Ameryki oraz model samolotu myśliwskiego. Właśnie w takich maszynach latali polscy piloci z Dywizjonu 303. W ogrodzie stoi kopia piramidy Cheopsa, która jest 23 razy mniejsza od oryginału.

W Poznanie spacerowaliśmy po Starym Rynku i odwiedziliśmy Muzeum Literackie Henryka Sienkiewicza. Poznaliśmy najważniejsze dzieła naszego patrona, a także jego życiorys. Będziemy pamiętać, że Sienkiewicz Nagrodę Nobla otrzymał za całokształt twórczości, a nie tylko za „Quo vadis”, jak podają niektóre książki. Podobała nam się zwłaszcza multimedialna część prezentacji, gdzie mogliśmy zobaczyć mi.in. fragmenty filmów, zainteresowała nas scena z „Krzyżaków” – „Ścięcie Zbyszka”, ponieważ niedawno graliśmy ją w przedstawieniu.

Podczas wycieczki notowaliśmy, nagrywaliśmy i fotografowaliśmy,  rozmawialiśmy z przewodnikami, aby po powrocie dokonać podsumowania i zaprezentować zdobytą wiedzę.

Wyprawa bardzo nam się podobała, ponieważ mieliśmy okazję zobaczyć interesujące miejsca i poznać ich historię. Ponadto podróż była kolejną wspaniałą przygodą, którą przeżyliśmy z całą klasą. Chcielibyśmy często  jeździć na takie ciekawe i pouczające wycieczki. Zwiedzając  Poznań i okolice, spędziliśmy miło czas z przyjaciółmi.

Uczniowie klasy 4 d

Udostępnij

Submit to DeliciousSubmit to DiggSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn